Szkoła Podstawowa nr 5 z Oddziałami Mistrzostwa Sportowego im. Wlastimila Hofmana w Szklarskiej Porębie

Sobota, 2024-05-18

Imieniny: Alicji, Edwina

1000 KILOMETRÓW NA STULECIE NIEPODLEGLOŚCI- wycieczka autokarowa

W dniach 30.05-1.06.2018 roku uczniowie klas I, IV, VI przebywali na wycieczce upamiętniającej 100. rocznicę odzyskania niepodległości. Trasa wycieczki związana była z miejscami oraz  postaciami, które zasłynęły walką o wolność i niezależność Polski.

Najpierw odwiedziliśmy Wadowice, rodzinne miasto papieża Jana Pawła II.

Następnie przejechaliśmy do Bochni, która słynie z najstarszej kopalni soli. Tu spacerowaliśmy podziemnymi chodnikami kopalni, dowiedzieliśmy się, jak niegdyś pozyskiwano sól, jechaliśmy kolejką, bawiliśmy się na zjeżdżalni, graliśmy w piłkę. A wszystko to na głębokości 250 metrów pod ziemią.

Z Bochni udaliśmy się do Krakowa. Zwiedziliśmy Wawel i oddaliśmy hołd Józefowi Piłsudskiemu -pierwszemu marszałkowi Polski -bojownikowi o niepodległość kraju. Drogą Królewską udaliśmy się na Rynek. Wysłuchaliśmy hejnału z wieży Kościoła Mariackiego i obejrzeliśmy Ołtarz Wita Stwosza. Odwiedziliśmy też miejsce nauki naszego Patrona Wlastila Hofmana- Akademię Sztuk Pięknych.

Ostatni dzień wycieczki -Dzień Dziecka -po słodkiej, czekoladowej  pobudce i wyśpiewanych przez nauczycieli życzeniach, spędziliśmy w Energylandii. Było wspaniale, fantastycznie, odjazdowo! Wrażenia z tego miejsca są niezapomniane. Mayan, formuła roller coaster, aztec swing, space, gun, speed water coaster to tylko niektóre z atrakcji jakie wypróbowaliśmy. Niestety lub na szczęście przeszkodziła nam zbliżająca się burza oraz konieczność wyjazdu. Oznacza to jednak, że jeszcze tu wrócimy, by spróbować swych sił na pozostałych coasterach. Dzień Dziecka zakończyliśmy w Mc Donald's na  hamburgerach, McWrapach, McFlurrach. Wiemy, że należy zdrowo się odżywiać, ale Dzień Dziecka jest tylko raz w roku.

Wszyscy spisali się wspaniale, a najdzielniejsze były nasze słodziaki - pierwszaki.

To była niezapomniana przygoda. Serdecznie dziękujemy naszym sponsorom, bez nich nie mogliśmy jej przeżyć.