Szkoła Podstawowa nr 5 z Oddziałami Mistrzostwa Sportowego im. Wlastimila Hofmana w Szklarskiej Porębie

Niedziela, 2024-05-05

Imieniny: Irydy, Tamary

Klasa VI zwiedziła Kraków

We wtorek, 17.05.2016 roku udaliśmy się na czterodniowa wycieczkę do dawnej stolicy - Krakowa. Miasto przywitało nas ulewą, ale mimo to zwiedziliśmy jego przepiękny Rynek.

Następnego dnia udaliśmy się na Wawel, obejrzeliśmy tam groby pierwszych władców, apartamenty królewskie oraz dotknęliśmy serca dzwonu Zygmunta. Po budzącej grozę wspinaczce na wieżę katedry poszliśmy nad Wisłę z wizytą do smoka wawelskiego.

Przyjął nas serdecznie -specjalnie dla nas zionął ogniem. Kolejną atrakcją dnia było Collegium Maius oraz niezwykły Kazimierz. Tu zwiedziliśmy synagogę i cmentarz Żydowski.

Trzeciego dnia pobytu Kraków był zalany słońcem. Wreszcie! Do południa zwiedzaliśmy Kopalnie Soli w Wieliczce. Przejście trasy górniczej okazało się nie lada wyzwaniem, jednak poradziliśmy sobie z nim bez problemów. Otrzymaliśmy nawet pamiątkowe certyfikaty potwierdzające zdobycie pierwszych szlifów w zawodzie górnika. Dzień zakończyliśmy poznając historię średniowiecznego Krakowa w Muzeum Historycznym Miasta „Podziemia Rynku”.

Ostatniego dnia pobytu obejrzeliśmy gotycki ołtarz wykonany przez słynnego snycerza Wita Stwosza oraz Barbakan.

Wycieczka była wspaniała. Pomimo wielkiego zmęczenia do Szklarskiej Poręby wracaliśmy z żalem i świadomością, że był to nasz ostatni wspólny wyjazdu.